Pages

Sunday, 17 February 2013

Tarian Bali...trilogy

Assalamualaikum semua....selamat bekerja kepada yang bekerja di hari isnin ni.
seperti biasa, akan aku upload beberapa drawing yang aku kira pantas juga membuatnya... aku kongsikan : TARIAN BALI.... motif aku buat drawing ni, hehe.......

semenjak aku masuk kumpulan gamelan cendanasari dalam pejabat aku ni, aura gamelan tu tiba tiba datang, entah kenapa aku rasa macam tertarik dengan perkembangan dan kewujudan tarian ni. Sebenarnya dalam gambar ni adalah tarian bali indonesia, bulan tarian gamelan melayu malaysia, tapi aku rangkumkan semua dlm satu buku yang akan aku buat, khas untuk tarian gamelan nusantara sahaja, doakanlah satu hari nanti, buku/sketch dapat aku siapkan demi anak cucu cicit aku nanti (berkobar-kobar). Dalam kumpulan gamelan tu, Alhamdulillah aku dapat menguasai kesemua alat sedikit demi sedikit seperti gambang kayu/gangsa, keromong, sarong pekin/banang dan juga demong..cuma sekarang aku belum dapat kuasai alat gendang. Alhamdulillah, demi dan kerana kesungguhan aku ni suka kan gamelan ni, aku dengan muka tak malunya masuk tarian gamelan..ha...mesti korang tak pervaya kan, badan segemok aku ni boleh menari....ini aku buat sebab aku rasa cintakan bende tradisional ni yang aku panggil GAMELAN.


No comments:

Post a Comment